De afgelopen jaren kon niemand om Jeroen van der Boom heen. In 2007 werd al het harde werken beloond en brak hij definitief door. Hits als ‘Jij Bent Zo’, ‘Eén Wereld’, ‘Betekenis’ en ‘Het is Over’ van het met platina bekroonde album ‘Jij Bent Zo’ stonden weken in de hitlijsten.

In navolging op dit succes speelde Jeroen binnen één jaar tweemaal een bomvolle Heineken Music Hall volledig plat, mocht viermaal openen voor Lionel Richie in het Gelredome en juist op het moment dat hij begon te denken aan nieuw materiaal, klopten eind 2008 de Toppers bij hem aan. ‘Daardoor werd 2009 ongepland een enorm druk jaar’, aldus Jeroen. ‘Want naast mijn eigen optredens en plannen voor een nieuw album, kwam het hele circus van het Songfestival er tussendoor. De single ‘Shine’, de trip naar Moskou, alle promotie, de Toppers concert in de Amsterdam ArenA… Maar het was een te grote uitdaging om het niet te doen.’

Direct na het Toppers avontuur, sloot Van der Boom zich op in de studio om te werken aan nieuw materiaal. In de nazomer van 2009 presenteerde hij het album ‘Verder’ in een uitverkocht Paradiso. Hits als ‘Dat Weet Je’ en ‘Weer Geloven’ knalden als bijna vanzelfsprekend de hitlijsten in en Jeroen werd één van de meest geboekte artiesten van 2009.

‘Stil zitten is niets voor mij. Juist door het harde werken ben ik enorm scherp. Begin 2010 heb ik alles eens op een rijtje gezet. Wat wil en kan ik nog meer?’ Voor UNICEF en de Nationale Postcode Loterij vertrok Jeroen samen met zijn vriendin Dany eind mei naar Sierra Leone, het armste land ter wereld, waar hij in afgelegen gebieden scholen en medische posten heeft bezocht. Uiteraard stond hij ook weer met de Toppers in de Amsterdam ArenA met maar liefst drie concerten en werd Jeroen gevraagd voor het razend populaire TROS-programma ‘De Beste Zanger van Nederland’. Tijdens de opnames ontstond het idee om meer op televisie te gaan doen. In het najaar van 2010 richtte Jeroen zich volledig op side-projects als kijkcijferhit ‘The Voice of Holland’ en ‘Lotto Weekend Miljonairs’.

Ondertussen besteedde Jeroen ieder vrij uurtje in de studio. Na ‘Verder’, het gitaar-georiënteerde album uit 2009, was het tijd voor een frisse wind. Deze werd gevonden in de vorm van een nieuwe platenmaatschappij. ‘EMI Music heeft mij vanaf de eerste demo’s het volledige vertrouwen gegeven. Heerlijk om op deze manier de liefde voor muziek te beleven.’

Eén van de verrassingen op het album ‘Grote Liefde’, welke in april 2011 werd uitgebracht, was het duet ‘Los van de Grond’ met ex-The Voice of Holland finaliste Leonie Meijer.

Een maand na de release van ‘Grote Liefde’ stond Jeroen voor een enorme uitdaging: in één maand tijd stond hij twee keer in een uitverkochte Heineken Music Hall en wederom drie keer met Toppers in Concert in de Amsterdam ArenA.

Na zijn huwelijk met Dany, in de zomer van 2011, stortte Jeroen zich op alweer een nieuwe uitdaging: zijn eigen grote zaterdagavond show ‘Wedden Dat ik Het Kan!’, een familiespelshow waarin de meest spectaculaire weddenschappen centraal stonden.

Maar de muziek blijft toch nummer 1 voor Jeroen. In november 2011 werd hij benaderd door KWF Kankerbestrijding om het campagnelied voor Sta Op Tegen Kanker te verzorgen. Met de single ‘Niemand Anders’, oorspronkelijk een album-track van zijn eerste cd, scoorde Jeroen zijn vijfde nummer 1 hit.

Ook in 2012 was Jeroen te zien op SBS6 met twee nieuwe shows: ‘The Winner Is…’ en ‘Wat Schat Je?’, maar ook de muziek stond centraal. In april kwam de nieuwe, energieke single ‘Kom Maar Op’ uit, in mei stond Jeroen weer drie keer met de Toppers in een uitverkochte Amsterdam ArenA, in augustus verscheen de single ‘Vurig Verlangen’ en in oktober gaf hij maar liefst twee uitverkochte concerten in de Heineken Music Hall. Een registratie van dit concert werd uitgezonden op SBS6.

Momenteel werkt Jeroen hard aan een nieuwe studioalbum, waar hij voor het eerst zelf nummers voor gaat schrijven. Naar verwachting zal dit album in het voorjaar van 2013 verschijnen.
Daarnaast presenteert hij vanaf het voorjaar voor SBS6 het programma ‘Bloed, Zweet & Tranen’, waarin op zoek gegaan wordt naar de nieuwe volkszanger van Nederland.